Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокласників.
Початок навчання дитини в 1-му класі — складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності — це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі.
Розглянемо чинники, що впливають на успішність адаптації дитини до школи:
• функціональна готовність до початку систематичного навчання.
• вік початку систематичного навчання
• стан здоров’я
• рівень тренованості адаптаційних механізмів: безумовно, першокласники, що відвідували раніше дитячий сад, значно легше адаптуються до школи.
• психологічна атмосфера в сім’ї, взаємостосунки між батьками
Можна виділити наступні ознаки адаптації дитини до школи:
•Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх.
2.Новоспечений здобувач освіти справляється зі шкільною програмою.
• Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою тільки після того, як самостійно спробувала його виконати.
• Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.
Які ж можуть бути причини дезадаптації?
1.Відсутність позитивної установки дошкільного життя (батьки залякують школою).
2. Комунікативні труднощі.
3.Незнання вчителем індивідуально-психологічних особливостей дитини.
4.Невідповідність режиму, методів виховання і в школі.
5.Недостатній інтелектуальний розвиток дитини, відсутність допомоги з боку батьків.
При перших ознаках дезадаптації необхідно проводити роботу з батьками про труднощі дитини. Тільки безумовне сприймання дитини батьками, розуміння та підтримка в складних ситуаціях створюють відчуття захищеності, внутрішнього комфорту дитини.
В ЗЗОШ № 92 створені всі умови для всебічного гармонійного розвитку здобувачів освіти та уникнення дезадаптації.
Немає коментарів:
Дописати коментар