середа, 22 вересня 2021 р.

 

Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокласників.




Початок навчання дитини в 1-му класі — складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності — це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі.

Розглянемо чинники, що впливають на успішність адаптації дитини до школи: 

• функціональна готовність до початку систематичного навчання.

• вік початку систематичного навчання

• стан здоров’я

• рівень тренованості адаптаційних механізмів: безумовно, першокласники, що відвідували раніше дитячий сад, значно легше адаптуються до школи.

• психологічна атмосфера в сім’ї, взаємостосунки між батьками

Можна виділити наступні ознаки адаптації дитини до школи: 

•Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх. 

2.Новоспечений здобувач освіти справляється зі шкільною програмою. 

• Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою  тільки після того, як самостійно спробувала його виконати. 

• Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем. 

Які ж можуть бути причини дезадаптації?

1.Відсутність позитивної установки дошкільного життя (батьки залякують школою). 

2. Комунікативні труднощі. 

3.Незнання вчителем індивідуально-психологічних особливостей дитини.

4.Невідповідність режиму, методів виховання і в школі. 

5.Недостатній інтелектуальний розвиток дитини, відсутність допомоги з боку батьків. 

При перших ознаках дезадаптації необхідно проводити роботу з батьками про труднощі дитини. Тільки безумовне сприймання дитини батьками, розуміння та підтримка в складних ситуаціях створюють відчуття захищеності, внутрішнього комфорту дитини.

В ЗЗОШ № 92 створені всі умови для всебічного гармонійного розвитку здобувачів освіти та уникнення дезадаптації.

Немає коментарів:

Дописати коментар