понеділок, 8 листопада 2021 р.

Рекомендації за результатами анкетування педагогічних працівників "Вивчення стану дистанційного навчання"


Виходячи з вищезазначеного аналізу відповідей на запитання анкети, можна зробити наступні

Висновки:

Під час адаптації педагогічних працівників та дітей до освітнього процесу під час переходу на дистанційне навчання біло вивчено технічну спроможність - виявлено низку проблем із забезпеченням перш за все учнів та педагогів технічними засобами, матеріалами, доступом до Інтернету.

Вивчення спроможності з цього питання дало змогу адміністрації закладу максимально ефективно організувати освітній процес, скоригувати за потреби розклад, розподілити наявні технічні ресурси тощо.

Було адаптовано розклад уроків та занять. А саме: тривалість навчальних занять з використанням технологій дистанційного навчання була скорочена відповідно до Санітарного регламенту. Причому гранична тривалість онлайн-уроку є різною для різних класів: 1 клас – 10 хвилин;  2-4 класи – 15 хвилин; 5-7 класи – 20 хвилин; 8-9 класи – 20-25 хвилин; 11 клас – 30 хвилин на першій годині занять, 20 хвилин на 2-х та наступних годинах занять.

Скорочення терміну роботи педагогічних працівників в режимі онлайн не означало скорочення загальної тривалості роботи з учнями, адже не менш важливим  завданням педагогічного персоналу була координація самостійної роботи учнів. Під час формування розкладу, було передбачено час на вхід учнів у систему для участі в навчальному занятті (можливі затримки з технічних причин тощо).

Важливою частиною адаптації до дистанційного навчання була - підтримка педагогічних працівників.

Для дистанційного навчання педагог мав адаптувати навчальний матеріал так, щоб під час онлайн-уроку викласти найцінніше та надати інструкції й роз’яснення для опрацювання навчального матеріалу.

Адміністрація підтримувала та спрямовувати педагогічних працівників, забезпечувала їхню взаємодію і комунікацію, ініціювала й підтримувала обмін думками та цікавими інструментами роботи у віддаленому режимі.

Також адміністрацією закладу було забезпечено навчання педагогів щодо того, як ефективно працювати з електронною навчальною платформою та використовувати її доступний функціонал та запроваджено практики з обміну досвідом та консультацій між учителями, адже організація співпраці між педагогами.

Рекомендації:

Як ефективно провести оналайн-уроки та надати інструкції

1. Якщо ви збираєтеся використовувати інструменти для організації відеоконференцій та подання інтерактивних уроків, інструкцій, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші учні можуть відійти від своїх комп'ютерів, поки ви проводите свій онлайн-урок, але вони менше будуть нудьгувати, якщо принаймні будуть бачити ваше обличчя, а не тільки режим демонстрації екрану, який ви використовуєте.

2. Обов'язково зверніть увагу на налаштування веб-камери. Підніміть її на рівень очей або трохи вище. Учні повинні бачити ваші очі, а не голову, втупившись в клавіатуру. Саме тоді створюється ефект присутності.

3. Не забувайте, що ваші живі уроки з організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп не підійдуть в умовах відеоконференції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності ваших учнів, інші – на отримання зворотного зв’язку на поставлене вами навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути максимально коротким. І відповідей від учнів ви повинні чекати не розмитих і коротких за часом.

4. Заохочуйте учнів ставити запитання. Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти хвилинну паузу , під час якої учні могли б записати своє запитання в чаті або в невеликому відео зверненні.

5. Обов’язково передбачте можливі технічні труднощі у ваших відеосеансах. Найчастіше такі проблеми виникають не у вас, а у ваших учнів. Як правило, ви наважуєтеся на відеоконференції, якщо у вас все в порядку. Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування. Наприклад, використовуйте два комп'ютера або попрацюйте з кимось зі своїх колег, щоб перевірити перспективу учнів, як вони побачать те, що ви їм пропонуєте. Перевірте також умови роботи в режимі комп’ютер-планшет, комп’ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашим класом. Коли ви протестуєте себе в ролі учня, ви можете заздалегідь врахувати, що необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути у школярів і що необхідно для оперативного усунення неполадок.

6. Якщо у вас немає стійкого і швидкого підключення до інтернету, з’ясуйте, в який час швидкість інтернет-з’єднання найбільш висока. Призначайте відеоконференцію на цей час, якщо, звичайно, воно влаштує і вас, і ваших учнів.

Як подати записані відеоуроки та інструкції

1. Прагніть до створення коротких і дидактично продуманих відеороликів. Два п’ятихвилинних відео будуть переглянуті учнями з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.

2. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеоурок – це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити ваших учнів, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

Інструменти для проведення онлайн-уроків та інструктажів

1. У відповідь на поширення нових епідемічних загроз, кампанія Google розширила можливості безкоштовного використання Hangouts Meet for Google Suite for Education. Тепер ви можете залучити до 250 чоловік для участі у відеоконференції. Ви також можете записати свій відеоурок, зберегти його на Google Диску, а потім поділитися ним через Google Клас (Classroom).

2. Компанія Microsoft також відреагувала на поширення коронавіруса, збільшивши доступність Microsoft Teams.

3. Якщо Google Hangouts Meet або Microsoft Teams недоступні для вас, ви можете розглянути можливість використання Zoom. Цей популярний серед вчителів додаток пропонує новий безкоштовний план, в якому ви можете вести пряму трансляцію для 100 чоловік одночасно. Zoom буде записувати вашу відеоконференцію, і ви можете зберегти її на своєму комп’ютері, щоб розіслати тим учням, які з якихось причин пропустили онлайн-урок.

4. Використовуйте для проведення онлайн-уроків онлайн-дошки. Серед великої кількості подібних інструментів найбільшу увагу привертає популярний серед вчителів Padlet , який в останні роки значно розширив свій функціонал.

Практичний психолог   Наталія ГОЛУБЄВА

Немає коментарів:

Дописати коментар