2023 року 1386 учителів початкових класів із 976 закладів освіти виявили бажання пройти сертифікацію.
Процес сертифікації є доволі довготривалим і має на меті всебічно перевірити педагогічну майстерність учасників. Отож нерідко вчителі, які хочуть пройти сертифікацію, починають завчасно готуватися до неї.
Може здатися, що йдеться про перевірку "твердих навичок": вміння підготувати план уроку, дібрати тематичні матеріали, організувати виконання вправи тощо. Однак одним із показників педагогічної майстерності є розвинені м'які навички.
До чого тут профорієнтація? Як важливий складник Нової української школи, профорієнтація розвиває в учнях необхідні компетентності як-от пізнання власних інтересів, критичне мислення, комунікаційні навички та інше.
Програма тестування фахових знань та умінь налічує професійні компетенції, якими мають володіти майстерні вчителі початкових класів. Ці компетентності наскрізно перетинаються із вмінням впроваджувати професійну орієнтацію.
Серед компетентностей, якими має володіти вчитель, визначають здатність:
- здійснювати інтегроване навчання учнів;
- добирати і використовувати сучасні, ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів;
- розвивати в учнів критичне мислення;
- використовувати цифрові технології в освітньому процесі;
- визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів;
- використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної оцінки, я-ідентичності;
- формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність;
- формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною;
- усвідомлювати та позиціонувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі;
- рівноправної та особистісно зорієнтованої взаємодії з учнями в освітньому процесі;
- залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства;
- організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів;
- організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Використання посібників циклу "Я досліджую світ професій" стане в пригоді для розвитку компетентностей НУШ. Завдання та вправи з посібників допоможуть сформувати навички самостійної або групової роботи.
Для прикладу розглянемо практику вчительки опорного закладу "Прислуцький ліцей" (Рівненська область) Людмили Пастушок. Вона запропонувала учням та ученицям вправу "Від зернятка до паляниці" з посібника "Працюємо з природою". Один із елементів вправи – створити малюнки про агро-процеси та професії, пов'язані з фермерством. Після створення малюнків школярі об'єднали їх у "гірлянду". У такий спосіб кожен учень та учениця відчув себе частиною спільноти, де від його/її роботи залежить успіх усієї команди.
Більше про підготовку до сертифікації розповідає експертка з профорієнтації Алевтина Седоченко на відео.
Немає коментарів:
Дописати коментар